Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Yin jóga

A természetben minden az egyensúlyra törekszik: a Yin (női minőség) és Yang (férfi minőség) tökéletes harmóniája felé. Ha ebből a megközelítésből vizsgáljuk meg az életvitelünket, legtöbbünk mentalitása manapság a Yang felé, vagyis az egyoldalú aktivitás irányába tolódott el. A probléma az, hogy ezt sokszor csak akkor ismerjük fel, amikor az így létrejött egyensúlytalanságból adódóan diszfunkcióval (fizikai, mentális, érzelmi) szembesülünk.

A Yin jógán keresztül megtapasztaljuk a csendet, a befelé fordulást és az elfogadását annak, ami van. Az egyes gyakorlás során maximum 10 ászanát (pózt) használunk, amikben 3-10 percet töltünk.

Amíg a Yang típusú órákon leginkább az izmok erősítésével, nyújtásával foglalkozunk, a Yin jóga az ínszalagokkal, a mély kötőszöveti rendszerrel és az ízületekkel dolgozik enyhe, de viszonylag hosszú ideig tartó terhelést alkalmazva. A folyamatos gyakorlás által hajlékonyabbá válunk, elősegítjük az ízületi folyadék termelődését, a megnövekedett kollagén képződésnek köszönhetően erősödnek az ínszalagok, valamint elejét vehetjük a csontritkulásnak.

Figyelmünk fókuszába a légzést állítjuk, amit tudatosan lassítunk, mélyítünk, mígnem teljesen kiürül az elme, és megérkezünk a meditáció állapotába (dhyana).

A meridiánok (energia csatornák) ászanával történő stimulálása (összenyomása) a létfontosságú szerveink kiegyensúlyozott energiaellátásában, illetve az egész energetikai rendszerünk harmonizálásában van segítségünkre, hogy minél szabadabban tudjon áramlani bennünk a Chi vagy Prána.

A rendszeres gyakorlás amellett, hogy kiegyensúlyozottabbá tesz, megnyitja a testünket, és tudatosságra nevel, aminek persze a mindennapi életben vesszük legnagyobb hasznát.