Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Gyerekjóga óra

A gyerekjóga megtanítja, hogy gyermekeink hogyan

  • mozogjanak, hogy egészséges legyen a gerincük és egész testük;
  • kezeljék félelmeiket, szorongásaikat;
  • vezessék le indulataikat, agresszivitásukat;
  • teremtsenek kapcsolatokat;
  • éljék meg érzelmeiket;
  • építsék ki belső világukat;
  • őrizzék meg nyitottságukat, befogadóképességüket;
  • érzékeljék teljességében a világot.

Sokan tapasztaljuk és tudjuk, hogy a harmóniát, a boldogságot, az életörömöt és a minőségi életet nem kívülről kapjuk, hanem belső világunkban találjuk meg, magunknak kell megteremtenünk. De nem elég, ha mi jövünk rá, a legnagyobb dolog a gyermeket is rávezetni erre, és megmutatni, hogyan találhatnak rá saját útjukra.

A gyermek csak olyan dolgokat tud hatékonyan megtanulni és megvalósítani, amihez élményalapja van. Az eredményesség szempontjából fontos, hogy készség szintjén sajátítsa el a gyerekjóga gyakorlatait. Ehhez nélkülözhetetlenek a dráma elemei. A drámajáték egyik fő eleme a mozgás, ami a természetből ered. Összegezve tehát a gyerekjóga minden eleme drámajáték, amelynek forrása maga az élet.

Amikor a gyermek jógázik, a testi, a lelki és a szellemi élete is egységben van önmagával: ez által építi saját jellemét.

A gyakorlás egy mesére, egy történetre épül (főleg az ovis korosztálynál), amelyben a gyermekek az aktív szereplők. Tisztaságukból és életkoruk sajátosságaiból fakadóan könnyedén elvarázsolják magukat, és teljes odaadással olvadnak bele az adott szerepekbe.

Állatokat és növényeket utánozva a jóga gyakorlása élvezetessé válik számukra. Amikor megtapasztalják saját testük irányítását és a feszültségoldás élményét, a gyakorlatok alkalmazása természetessé válik (több szülő számolt már be arról, hogy gyermeke a nap bármely időpontjában jógagyakorlatokban játszik, eszik, alszik).

 

Az órák felépítése (45 perc):

  • Köszöntés.
  • Masszírozás/bemelegítés.
  • Ászanák, testtartások (differenciáltan, célzottan a konkrét problémákra).
  • Relaxáció.
  • Légzőgyakorlatok.
  • Figyelem összpontosító gyakorlatok.
  • Játék.

 

Korosztályok:

  • OVI JÓGA: 3-6 éves korig

Játékos módon, egy mesekereten belül vidáman és könnyedén, játszva sajátítják el a jóga elemeit a kicsik.

  • SULI JÓGA: 7-12 éves korig

Játékosan, ám céltudatosan sajátítják el a gyermekek a jóga gyakorlatait. Több figyelmet szentelve a feszültségoldásra, a koncentráció és egyensúlyérzék, a figyelmi funkciók fejlesztésére, hogy a gyermekek az iskolai feladatokat könnyedén ellássák.

  • TINI JÓGA: 12-18 éves korig

A jóga által ez a kiemelt korosztály is betekintést nyerhet egy olyan átfogó, ősi és hiteles jógarendszerbe, aminek gyakorlásával sokat meríthet manapság, ahol sok az elvárás, a teljesítmény- és megfeleléskényszer. A felnőtté válás folyamatában az újabb szerepek és életfeladatok felvállalása szintén nagy kihívások elé állítanak bennünket. Több stressznek vagyunk kitéve, mindamellett, hogy rengeteg inger és információ zúdul ránk a technika és a világháló fejlődésével.

A jóga egy belső, békés, örömteli szigetet teremt bennünk, ahova mindig visszatérhetünk. A jóga egy izgalmas és felszabadító út, amiben természetesen nagy szerepe van az erőfeszítéseinknek, de a rendszeres gyakorlás meghozza a gyümölcsét. Az óra egyik mottója: Ne akarjunk mások lenni, mint amik vagyunk! Egy példával élve: ha egyszer földiepernek születtünk, akkor ne akarjunk cseresznyék lenni, ami a fán lóg, hanem földieperségünk teljes tudatában éljünk meg mindent, ami a földieperséghez tartozik. Ez egy hasonlat, ami jól kifejezi a jóga egyik célját, hogy teljes mértékben elfogadjuk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk, és megvalósítsuk azt, amivé a bennünk lévő lehetőségek szerint válhatunk.

 

A csoportos jógagyakorlás további jótékony hatásai:

  • Testtudatosság fejlődése.
  • Helyes testtartás és légzés.
  • Immunrendszer erősödése.
  • Figyelem, koncentráció és memória fejlődése.
  • Megnyugvás és teljes ellazulás képessége.
  • Iskolai eredményesség javulása.
  • A két agyfélteke harmonizálása, egyensúlyba kerülése.
  • Pozitív kapcsolódás önmagunkhoz és környezetünkhöz.
  • Optimális testsúly kialakulása.
  • Érzelmek kezelése.
  • Kölcsönös adás és elfogadás képessége.
  • Kreativitás, önkifejezés elősegítése.

 

A 45 perces foglalkozások játékos elemeket, ászanákat (jógapózokat), légzőgyakorlatokat, meditációs, koncentrációt fejlesztő, vizualizációs és relaxációs technikákat, valamint kreatív tevékenységeket és közös mantraéneklést is magukban foglalnak.