Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Gerincjóga

A gerincjóga a jóga és a csoportos mozgásterápiák ötvözete, amely könnyen befogadható és elsajátítható a modern európai ember számára. Biztonságos, stabil, izolált gyakorlatsorral a teljes testet átmozgatjuk, majd óra végén relaxációban lazítunk. A gyakorlás során a jóga eszköztárát alkalmazva hangsúlyozottan foglalkozunk a gerinccel, a helyes tartás és helyes légzés tudatosításával, a cél a harmonikus test és lélek egységének megteremtése. Bárki számára könnyen kivitelezhető, örömteli fejlődést tesz lehetővé.

 A hatha jóga testtartásaiból kiinduló gerincjóga olyan modern mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő alap gyakorlatsorokkal. A gerincjóga a teljes fizikumot kezeli módszeresen, hatékonyan támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat.

A jóga ászanák anatómiai és energetikai szempontból is „tökéletes“ testtartások: helyes gyakorlásuk kiegyensúlyozza az izomrendszert és az elmét, valamint támogatják a szervezet saját gyógyító folyamatait, így harmonizálják a hormonális háztartást, a keringést és az energetikai folyamatokat is.

A rendszeres gyakorlással érezni fogod a változásokat nem csupán a testben, de a közérzetben, a tudatosságban is. Türelmesebbé és figyelmesebbé válik az ember, a munka könnyebben és hatékonyabban fog menni, kevesebb ételre és alvásra lesz szükség. Boldogabb, teljesebb életérzést élhetünk meg.

Az óra felépítése:

1. Ráhangolódás

2. Légzőgyakorlatok

3. Bemelegítés, ízületek átmozgatása

4. Gerincjóga gyakorlatok

5. Levezetés, relaxáció

A gerincjóga 3 fő területe:

  • Fizikai test egészségének helyreállítása.
  • A helyes légzés elsajátítása.
  • Stresszoldás, a relaxációra való képesség javítása.

A gerincjóga élettani hatásai:

  • Javítja a tartást.
  • Erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot.
  • Növeli az ízületi hajlékonyságot.
  • Növeli a fizikai és pszichikai teherbírást.
  • Javítja a testtudatot.
  • Javítja a koncentrációs készséget.
  • Javítja a keringést.
  • Javítja az emésztést.
  • Vitalizál.
  • Növeli a magabiztosságot.
  • Oldja a stresszt.
  • Javítja az általános közérzetet.

A tartásproblémák kezelésének egyik legfőbb akadálya, hogy a legtöbben nem rendelkeznek megfelelő testtudattal, illetve a helytelen tartást érzik megfelelőnek.

A gerincjóga feladata a tartás javításában:

  • A helyes tartás tudatosítása és stabilizálása.
  • Az izmok szimmetrikus erősítése és nyújtása.
  • A helyes légzés begyakorlása.
  • A testtudat fejlesztése.
  • A feszültség oldása az izmokban.
  • Az ízületi hajlékonyság növelése.
  • A figyelem irányításának fejlesztése.
  • A relaxációra való képesség javítása.

A helyes testtartás:

Neutrális (fiziológiás) helyzetnek hívjuk azt, amikor helyes tartás esetén a súlyvonal a vázrendszer megfelelő pontjait metszi. Ilyenkor biomechanikailag is helyes a testtartás, tehát:

  • megfelelő az ízületi tokok és szalagok feszülése,
  • a tartásért felelős izmok harmonikusan tudnak együttműködni,
  • ezért az ízületi felszínek terhelése egyenletes.