J O G A K O Z P O N T. H U

 

 

 

 

 

 

 

 

2

  BUDA-PEST SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Napindító meditáció

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szülésfelkészítő 4 órás

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

összes workshop

 

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Állás

Linkek

Térkép, útleírás

Impresszum

 

Vipassana meditációs tanfolyamok kezdő és haladó szinten

 

ÚJDONSÁG!

LETÖLTHETŐ MEDITÁCIÓS TANFOLYAM KEZDŐKNEK

10 alkalmas videó tanfolyam, letölthető formátumban, Tóth Andrea Beáta, meditációs tanár vezetésével

részletek és leírás

 

 

A vipasszanáról:

A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.

 

 

 

1.     2019. május 7-től, kedd 17.30, Buda (8 alkalmas)

Az érzelmek természetéről - David R. Hawkins, Mahasi Sayadaw,  Sayadaw U Pandita és Ven.           
Dhammasami útmutatásai alapján

Kezdő tanfolyam (8 alkalom)
Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, ülő-, álló- és járó meditációval.

 

2.     2019. május 7-től, kedd 19:00, Buda (8 alkalmas)


A buddhista vipasszana meditáció haladó gyakorlatai

Életcél és életfeladat megtalálása. Munka és hivatás spitituális célja.

Milyen tevékenség teljesíti ki az életem? Félelmek és kudarcok feloldáa a munka területén.

Éberség a munkában.

 

 

Részletes tematika lejjebb!

17 600 Ft, nappalis diák és nyugdíjas: 16 000 Ft, 5000 Ft előleggel lehet jelentkezni.

Ha fennmaradnak helyek, időarányos díjon később is csatlakozhatsz. Erre a 3. alkalomig van módod, addig tudod pótolni az elmaradt alkalmakat, ennél több hiányzás esetén nehézkes.

A bérletet az első órán kell megvenni az óra előtt.

       

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról. A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni.

 

*Előzetes bejelentkezés szükséges az alábbi elérhetőségek egyikén: tothandreabeata@gmail.com címen vagy a +36 20 358 0297 telefonszámon!*

 

Utalás: Magnet Bank 16200223-10080436 Tóth Andrea Beáta

 

A csoportok témái:

I. Kezdő vipassana meditációs tanfolyam

 

David R. Hawkins,

Mahasi Sayadaw, Sayadaw U Pandita és Ven. Dhammasami útmutatásai alapján

8 alkalmas tanfolyam

 

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, ülő-, álló- és járó meditációval.

Témák

1.     Mi értelme a vipassana meditációnak? Te miért meditálsz?

2.     Bevezetés az ülőmeditációba. A légzés meditáció gyakorlata.

3.     Vipassana megfigyelés rétegei: fizikai test, érzelmi test és gondolati test.

4.     Légzés és fájdalom gyakorlat. Meditáció a kellemetlen testérzeteken.

5.     A fizikai test alapelemei. Négy elem (levegő, föld, tűz, víz) szerepe a meditációban    

6.     Az álló meditációs gyakorlat.

7.     Szélsőséges érzelmi energiák a testben. Negatív érzések: félelem és szégyen megfigyelés. Bűntudat és gyűlölet hatása az életünkre. Hogyan dolgozzunk a negatív energiákkal a meditációban?

8.     A függő keletkezés folyamata avagy hogyan léphetünk ki a már megmerevedett mintázatokból? Mi történik vipassana meditáció közben? Mi hozza létre a változást? 

9.     Járó meditáció.

10.  Bátorság, hajlandóság és elfogadás, mely elősegíti a valódi önszeretet és összekapcsolódás élmény kialakulását.  Nemes Nyolcrétű Ösvény gyakorlata a mindennapokban.

11.  Szeretet, öröm és béke, a meditáció mélyebb szintjein. Hogyan lehet ez része a mindennapoknak itt és most? Gyakorlás a pozitív érzemekkel.

12.  Én vagyok a létrehozója a szubjektív valóságnak. Az együttérző tudat és a moralitás kapcsolata. Metta gyakorlatok.

 

II. Haladó vipassana meditációs tanfolyam

 

Életcél és életfeladat megtalálása. Munka és hivatás spitituális célja.

Milyen tevékenség teljesíti ki az életem? Félelmek és kudarcok feloldáa a munka területén.

Éberség a munkában.

 

8 alkalmas haladó tanfolyam - Előadások, gyakorlati útmutató, vezetett meditációk, otthoni feladatok hétről hétre

 

Vezeti: Tóth Andrea Beáta - Buddhista Vipassana Társaság (www.vipassana.hu) tothandreabeata@gmail.com

 

Kezdő vipasszana tanfolyamot végzettek számára.

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, vizualizációk ülő-, álló- és járó meditációval.

Témák

1.     Miért dolgozunk? A munkatevékenség valódi értelme az életünkben. 

2.     Meditáció a munkával való kapcsolaton.

3.     Generációs mintáink a munkával kapcsolatban.

4.     Mit hoztunk a munkával kapcsolaban az őseinktől? Meditáció az akadályozó minták elengedésén.

5.     6 tévedés a munkával kapcsolatban. Öröm vagy kényszer a munka számomra

6.     Meditáció a munkával kapcsolatos tévedések elengedésén.

7.     Pénz és munka. Bőségteremtés a munkával és a munkától függetlenül. 

8.     Meditáció a pénztest aktiválásán.

9.     Életfeladatok és életcél megtalálása a fogantatás előtt. Honnan tudhatom, hogy a munkám kiteljesít vagy csak időhúzás?

10.  Meditáció az eredeti életcél megtapasztalására.

11.  Félelmek a munkával  és teljesítménnyel kapcsolatban.

12.  Meditáció a félelmek feloldására.

13.  Együttműködés másokkal: a család leképeződése a munkahelyen. Alapelvek az együttműködéshez.

14.  Meditáció a munkahelyi kapcsolódások gyógyítására.

15.  Tudatosság a munka során. Éberség gyakorlatok a munka során. Hogyan lehet feltöltődni a munkában?

16.  Meditáció a munka új szemszögből és jelenléttel való megközelítésére.

A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni.

 

Általános Vipassana leírás

Mi is a szatipatthana vipasszana meditáció értelme és célja?

A személyes én buddhista szempontból nem más, mint az aktuális testi és tudati folyamatok gyorsan váltakozó konstellációja. Olyan képződmény, mint a lenyűgöző szivárvány, amely önmagában és állandóságában nem létezik, csakis a víz-levegő-fény aktuális egymásra hatásaként. A testi és tudati folyamatok hihetetlen gyorsasággal megjelenő és elillanó működések, amelyek a testi szerveken keresztül jönnek létre külső és belső formák keltette inger hatására, majd válnak érzetté és kerülnek azonnal egy minősítő helyzetbe. Ennek révén alakulnak az érzetek kellemes, kellemetlen vagy semleges érzésekké, amitől már csak egy lépés a gondolati koncepció kialakulása révén megjelenő elutasítás vagy éppen szerzési vágy.


A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.

Az előadásokat és meditációs gyakorlatot egyaránt ajánljuk kezdő és gyakorló meditálók számára.

 

 

Tóth Andrea Beáta vagyok.

dobos andiPszichopedagógus és iskolafejlesztő, meditációs és relaxációs tanár, szimbólum és transzlégzés terapeuta.

Gyermekeim: András (2000),  Adél (2004) és Iván (2009).

1996-tól kétéves kutatóúton Ázsiában vettem részt. Nagyrészt Indiában és Mianmarban éltem, kolostorokban ismertem meg a buddhista meditációt. 2000-ben megalapítottuk a Buddhista Vipassana Társaságot és azóta szervezünk rendszeres elvonulásokat. www.vipassana.hu

Kétéves ázsiai tapasztalataim megváltoztatták életemet és felfogásomat. Ott értettem meg, hogy életemben a nehézségeket csak a saját tudatom megváltoztatásával lehet leküzdeni és nem a körülményeim és a körülöttem élő emberek befolyásolásától várhatom a nyugalmat.

Ázsiában tapasztaltam meg a helyiek között, hogy a szülés nem betegség. Hazajövet már tudtam, hogyan szeretném átélni a szülés élményét. Ehhez járult hozzá az az élmény, hogy mindhárom gyermekem háborítatlanul született.

Meditációs és légzésterapeutaként közösen éljük újra a csoport tagjainak szülésélményeit, mert ezek nagyon mélyen belénk kódolt sorsüzenetek. De nem visszafordíthatatlan sérülések, hiszen vannak olyan terápiás módszerek, amelyek feloldhatják ezeket a traumákat az anyában, és a gyermekben egyaránt.

2001-2003-ig a Transzperszonális Pszichológia és Légzés Intézetben Vivation relaxációs és transzlégzés tréneri oklevelet kaptam.

2007-2009-ben szimbólumterápiás képzésben vettem részt.

www.transzlegzesterapia.hu

 

*minden csoport min.8 fő jelentkezése esetén indul!*

 

*Előzetes bejelentkezés szükséges az alábbi elérhetőségek egyikén: tothandreabeata@gmail.com címen vagy a +36 20 358 0297 telefonszámon!*

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564

www.jogakozpont.hu