J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

 

 

 

2

  BUDA-PEST SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Napindító meditáció

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szülésfelkészítő 4 órás

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

összes workshop

 

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Állás

Linkek

Térkép, útleírás

Impresszum

 

Vipassana meditációs tanfolyamok kezdő és haladó szinten

 

ÚJDONSÁG!

LETÖLTHETŐ MEDITÁCIÓS TANFOLYAM KEZDŐKNEK

10 alkalmas videó tanfolyam, letölthető formátumban, Dobos Andrea Beáta, meditációs tanár vezetésével

részletek és leírás

 

 

A vipasszanáról:

A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.

 

 

 

I. 2017. szept. 12. kedd 17.00, Buda Vipasszana meditáció gyakorlása a mindennapokban - Mahasi Sayadaw, Sayadaw U Pandita és Ven. Dhammasami útmutatásai alapján” - kezdő tanfolyam (10 alkalom) Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk

 

II 2017. szept. 12. 18:45, Buda A buddhista vipasszana meditáció haladó gyakorlatai (10 alkalom) kezdő vipassana tanfolyamot végzettek számára.

 

Részletes tematika lejjebb!

 

Meditációt tartja: Dobos Andrea Beáta - Buddhista Vipassana Társaság

 

 Díja: 22 000 Ft, nappalis diák és nyugdíjas: 20 000 Ft, 5000 Ft előleggel lehet jelentkezni.

 

Ha fennmaradnak helyek, időarányos díjon később is csatlakozhatsz. Erre a 3. alkalomig van módod, addig tudod pótolni az elmaradt alkalmakat, ennél több hiányzás esetén nehézkes.

A bérletet az első órán kell megvenni az óra előtt.

       

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról. A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni.

 

*Előzetes bejelentkezés szükséges!*

 

A csoportok témái:

I. Kezdő vipassana meditációs tanfolyam

 

 Vipasszana meditáció pontosan

Mahasi Sayadaw,  Sayadaw U Pandita és Ven. Dhammasami útmutatásai alapján” - kezdő tanfolyam (10 alkalom)

 

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, ülő-, álló- és járó meditációval.

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról. A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni. 

 

Témák:

 

  1. Mi értelme a vipassana meditációnak? Te miért meditálsz? Az ülő meditáció gyakorlata.
  2. Vipassana megfigyelés rétegei: fizikai test, érzelmi test és gondolati test.
  3. A fizikai test alapelemei. Négy elem (levegő, föld, tűz, víz) szerepe a meditációban. Álló meditációs gyakorlat.

4.     Minden (gondolat, érzés, érzelem, inger, érzet, asszociáció) megfigyelése. Hogyan és milyen módon történjen a megfigyelés? Hibák a gyakorlásban. 

5.     Szélsőséges érzelmi energiák a testben. Negatív érzések: félelem és szégyen megfigyelés. Bűntudat és gyűlölet hatása az életünkre. Hogyan dolgozzunk a negatív energiákkal a meditációban?

6.     Meditáció a betegségen, öregségen, mint elkerülhetetlen emberi tapasztalásokon. Meditáció a betegségek természetén.

7.     A függő keletkezés folyamata avagy hogyan léphetünk ki a már megmerevedett mintázatokból? Mi történik vipassana meditáció közben? Mi hozza létre a változást? Járó meditáció.

8.     Bátorság, hajlandóság és elfogadás, mely elősegíti a valódi önszeretet és összekapcsolódás élmény kialakulását.  Nemes Nyolcrétű Ösvény gyakorlata a mindennapokban.

9.     Szeretet, öröm és béke a meditáció mélyebb szintjein. Hogyan lehet ez része a mindennapoknak az itt és most? Gyakorlás a pozitív érzemekkel.

10.  Én vagyok a létrehozója a szubjektív valóságnak. Az együttérző tudat és a moralitás kapcsolata. Metta gyakorlatok.

 

 

II. Haladó vipassana meditációs tanfolyam

 

HALADÓ METTA (szerető együttérzés) GYAKORLATOK A CSAKRÁK MENTÉN

 

Testünk energetikailag az életünk lenyomata. Ahogyan a csakraközpontok működnek, úgy jelennek meg az életünk támogató vagy nehezítő helyzetei. A metta gyakorlatok ezeket az energetikai egyenetlenségeket oldják és harmonizálják az életünk különböző területeit. Fejlődés a csakrákon keresztül.

 

Vezeti: Dobos Andrea Beáta - Buddhista Vipassana Társaság (www.vipassana.hu)

 

Kezdő vipasszana tanfolyamot végzettek számára.

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, vizualizációk ülő-, álló- és járó meditációval.

 

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról.

 

Bevezető meditáció: 30 percig a következő meditációs technikák egyikét alkalmazzuk:

 

·    Hangtálas rezgésterápiás ellazulás (mély meditatív állapot elérése céljából, ahonnan sokkal mélyebb szintről indul a meditáció)

·    Vizualizációs gyakorlatok a kvantumpszichológia élményeinek megtapasztalására

·    Vizualizációs gyakorlatok az elemek (tűz, víz, levegő, föld) testen belüli megtapasztalására.

·    Meditáció, mely az asztrológiai jegyekhez kapcsolódik.

·    Az én kiterjesztésének vizualizációs gyakorlatai.

 

Tematika:

 

1.     Csakrák működése.

Az egész test mint egy energetikai rendszer. A csakrák érzékelése a testben. Mi az együttérző tudat, és hogyan képes transzformálni az érzelem testet.

2.     Gyökércsakra.

Önmagammal és a létezésemmel kapcsolatos érzések. Létfenntartásunk alapja. Ősi félelmeink területe. A létfenntartással össszefüggő bűnök és bűntudatérzés területe. Meditáció saját létjogosultságunk és anyagi biztonságunk kialakításán.

3.     Szexcsakra. 

Az élet örömteliségének felismerése. A veszélyes életen túl az örömteli érzékszervi észlelés vár. Metta gyakorlat a vágyak felélesztésén és a párkapcsolaton.

4.     Köldökcsakra.

Életcélok, és elérésük területe. Szándék és teremtőerő. Karrier és önmagunk menedzselése. Saját határok kialakítása és megvédése is ezen a területen keresztül történik. Mit jelent az énerő? Metta gyakorlat a személyes határok megtartására.

5.     Szívcsakra.

Kilépni az önmagunk által teremtett félelmi működésből. Kapcsolódás a szeretethez és a többi személyhez. Saját korlátok elengedése. Magányosségérzés, elszigeteltségérzés, kirekesztettségérzés elengedése. Metta gyakorlat: Megbocsájtás a leválasztottság érzésért. 

6.     Torokcsakra.

Küldetés és szolgálat. Kommunikáció és igazság. A beszéd tisztasága és a kimondott szó hatása. Félelmek az érzelmek kimondásával kapcsolatban. Metta gyakorlat a konfliktusokkal való szembenézésért.

7.     Harmadik szem csakra.

Szellemi önállóság elérése. Tiszta érzékelés elérése. Metta gyakorlat a felelősségvállalással.

8.     Koronacsakra.

A Teljességgel való kapcsolat. Áldás az életünkben. Biztonság a változásban is. Metta gyakorlat a biztonság eléréséért.

9.     A csakrák harmonizációja.

Alul vagy tűlműködés a különböző területeken. Honnan tudhatom, hogy nem vagyok harmóniában? Metta gyakorlat mindazokkal, akik zavarnak az életemben.

10.  Kapcsolódás a Mindenséggel önmagamon keresztül. Metta gyakorlat az Univerzum Teljességével és minden érző lénnyel.

 

A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni.

 

Általános Vipassana leírás

Mi is a szatipatthana vipasszana meditáció értelme és célja?

A személyes én buddhista szempontból nem más, mint az aktuális testi és tudati folyamatok gyorsan váltakozó konstellációja. Olyan képződmény, mint a lenyűgöző szivárvány, amely önmagában és állandóságában nem létezik, csakis a víz-levegő-fény aktuális egymásra hatásaként. A testi és tudati folyamatok hihetetlen gyorsasággal megjelenő és elillanó működések, amelyek a testi szerveken keresztül jönnek létre külső és belső formák keltette inger hatására, majd válnak érzetté és kerülnek azonnal egy minősítő helyzetbe. Ennek révén alakulnak az érzetek kellemes, kellemetlen vagy semleges érzésekké, amitől már csak egy lépés a gondolati koncepció kialakulása révén megjelenő elutasítás vagy éppen szerzési vágy.


A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.

Az előadásokat és meditációs gyakorlatot egyaránt ajánljuk kezdő és gyakorló meditálók számára.

 

 

Dobos Andrea Beáta vagyok.

dobos andiPszichopedagógus és iskolafejlesztő, meditációs és relaxációs tanár, szimbólum és transzlégzés terapeuta.

Gyermekeim: András (2000),  Adél (2004) és Iván (2009).

1996-tól kétéves kutatóúton Ázsiában vettem részt. Nagyrészt Indiában és Mianmarban éltem, kolostorokban ismertem meg a buddhista meditációt. 2000-ben megalapítottuk a Buddhista Vipassana Társaságot és azóta szervezünk rendszeres elvonulásokat. www.vipassana.hu

Kétéves ázsiai tapasztalataim megváltoztatták életemet és felfogásomat. Ott értettem meg, hogy életemben a nehézségeket csak a saját tudatom megváltoztatásával lehet leküzdeni és nem a körülményeim és a körülöttem élő emberek befolyásolásától várhatom a nyugalmat.

Ázsiában tapasztaltam meg a helyiek között, hogy a szülés nem betegség. Hazajövet már tudtam, hogyan szeretném átélni a szülés élményét. Ehhez járult hozzá az az élmény, hogy mindhárom gyermekem háborítatlanul született.

Meditációs és légzésterapeutaként közösen éljük újra a csoport tagjainak szülésélményeit, mert ezek nagyon mélyen belénk kódolt sorsüzenetek. De nem visszafordíthatatlan sérülések, hiszen vannak olyan terápiás módszerek, amelyek feloldhatják ezeket a traumákat az anyában, és a gyermekben egyaránt.

2001-2003-ig a Transzperszonális Pszichológia és Légzés Intézetben Vivation relaxációs és transzlégzés tréneri oklevelet kaptam.

2007-2009-ben szimbólumterápiás képzésben vettem részt.

www.transzlegzesterapia.hu

 

*minden csoport min.10 fő jelentkezése esetén indul!*

 

*Előzetes bejelentkezés szükséges!*

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564

www.jogakozpont.hu