J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

 

 

 

2

  BUDA-PEST SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Napindító meditáció

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szülésfelkészítő 4 órás

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

összes workshop

 

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Állás

Linkek

Térkép, útleírás

Impresszum

 

Vipassana meditációs tanfolyamok kezdő és haladó szinten

 

 

A vipasszanáról:

A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.

 

 

 

I. 2017. Ápr. 25. kedd 17.30, Buda Vipasszana meditáció gyakorlása a mindennapokban - Mahasi Sayadaw, Sayadaw U Pandita és Ven. Dhammasami útmutatásai alapján” - kezdő tanfolyam (10 alkalom) Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk

 

II 2017. Ápr. 25. 19:15, Buda A buddhista vipasszana meditáció haladó gyakorlatai (10 alkalom) kezdő vipassana tanfolyamot végzettek számára.

 

Részletes tematika lejjebb!

 

Meditációt tartja: Dobos Andrea Beáta - Buddhista Vipassana Társaság

 

 Díja: 22 000 Ft, nappalis diák és nyugdíjas: 20 000 Ft, 5000 Ft előleggel lehet jelentkezni.

 

Ha fennmaradnak helyek, időarányos díjon később is csatlakozhatsz. Erre a 3. alkalomig van módod, addig tudod pótolni az elmaradt alkalmakat, ennél több hiányzás esetén nehézkes.

A bérletet az első órán kell megvenni az óra előtt.

       

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról. A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni.

 

*Előzetes bejelentkezés szükséges!*

 

A csoportok témái:

I. Kezdő vipassana meditációs tanfolyam

 

2017. Ápr. 25. kedd 17.30. „Vipasszana meditáció pontosan

Mahasi Sayadaw,  Sayadaw U Pandita és Ven. Dhammasami útmutatásai alapján” - kezdő tanfolyam (10 alkalom)

 

 

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, ülő-, álló- és járó meditációval.

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról. A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni. 

 

Témák:

  1. Mi értelme a vipassana meditációnak? Te miért meditálsz? Mik az érzelmek a meditációban?
  2.  A fizikai univerzum alapelemei. Négy elem ( levegő, föld, tűz, víz) szerepe a meditációban

Az érzelmek megfigyelése és érzelmi változás. Miért fontosak az érzelmek és miért szükséges  elengedni a negatív érzelmeket?

  1. Minden (gondolat, érzés, érzelem, inger, érzet, asszociáció) energia természetének megtapasztalása. Szélsőséges érzelmi energiák a testben. Negatív érzések: félelem és szégyen megfigyelés.
  2. Bűntudat és gyűlölet hatása az életünkre. Hogyan dolgozzunk a negatív energiákkal a meditációban?
  3. Önsajnálat és féltékenység érzés, mely magakadályozza a szeretet megélését és az összekapcsolódást a többi emberrel. Hogyan lehet ezeket az érzelmeket átalakítani az életünkben?
  4. Harag és gőg, mely fenntartja a boldogtalanságot. Milyen módon ártunk ezekkel az érzelmekkel magunknak? Kilépés a negatív érzések kötelékéből.
  5. Bátorság, hajlandóság és elfogadás, mely elősegíti a valódi önszeretet és összekapcsolódás élmény kialakulását. 
  6. Szeretet, öröm és béke,  a meditáció mélyebb szintjein. Hogyan lehet ez része a mindennapoknak  itt és most?
  7. Feltétel nélküli szeretet állapota. Határtalan szabadság érzete negatív érzések nélkül.
  8. Én vagyok a létrehozója a szubjektív valóságnak. Az együttérző tudat és a moralitás kapcsolata. Metta gyakorlatok

 

II. Haladó vipassana meditációs tanfolyam

 

2017. Ápr. 25. kedd 19:15 „Hogyan alakítható a karma az életünkben?

A buddhista karma fogalom megjelenése a gyakorlatban” - haladó tanfolyam (10 alkalom) Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk a buddhista gyakorlatok és a kvantum pszichológia területéről

 

Vezeti: Dobos Andrea Beáta - Buddhista Vipassana Társaság (www.vipassana.hu)

 

Kezdő vipasszana tanfolyamot végzettek számára.

Előadások, gyakorlati útmutató és vezetett meditációk, vizualizációk ülő-, álló- és járó meditációval.

 

Minden alkalommal két rövidebb meditáció történik és közte módszertani útmutatót tartunk a megadott témákról.

 

Bevezető meditáció: 30 percig a következő meditációs technikák egyikét alkalmazzuk:

 

·    Hangtálas rezgésterápiás ellazulás (mély meditatív állapot elérése céljából, ahonnan sokkal mélyebb szintről indul a meditáció)

·    Vizualizációs gyakorlatok a kvantumpszichológia élményeinek megtapasztalására

·    Vizualizációs gyakorlatok az elemek (tűz, víz, levegő, föld) testen belüli megtapasztalására.

·    Meditáció, mely az asztrológiai jegyekhez kapcsolódik.

·    Az én kiterjesztésének vizualizációs gyakorlatai.

 

Tematika:

 

1.     Meg nem bocsátásmiért szükséges megbocsájtani é smit jelent a megbocsátás?

2.     Ártalmas cselekedetek- miért tesszük és miért engedjük el?

3.     Téves meggyőződésekhogyan ismerhetjük fel és hogyan számoljunk le ezekkel?

4.     Szeretet vagy önzésmit jelent az önzés és mikor önszeretet, ami önzésnek látszik?

5.     Öröm vagy szomorúság, depresszióhogyan működtetik a sejtmemóriáink az élethez való hozzáállásunkat?

6.     Béke vagy szorongás, félelem

7.     Türelem, vagy harag, frusztráció, türelmetlenség

8.     Kedvesség vagy elutasítás, durvaság

9.     Bizalom vagy irányítás

10.  Alázat vagy a maszkok megtartása

A meditációs technikákat mindennapi otthoni gyakorlásra is meg fogjuk tanulni.

 

Általános Vipassana leírás

Mi is a szatipatthana vipasszana meditáció értelme és célja?

A személyes én buddhista szempontból nem más, mint az aktuális testi és tudati folyamatok gyorsan váltakozó konstellációja. Olyan képződmény, mint a lenyűgöző szivárvány, amely önmagában és állandóságában nem létezik, csakis a víz-levegő-fény aktuális egymásra hatásaként. A testi és tudati folyamatok hihetetlen gyorsasággal megjelenő és elillanó működések, amelyek a testi szerveken keresztül jönnek létre külső és belső formák keltette inger hatására, majd válnak érzetté és kerülnek azonnal egy minősítő helyzetbe. Ennek révén alakulnak az érzetek kellemes, kellemetlen vagy semleges érzésekké, amitől már csak egy lépés a gondolati koncepció kialakulása révén megjelenő elutasítás vagy éppen szerzési vágy.


A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.

Az előadásokat és meditációs gyakorlatot egyaránt ajánljuk kezdő és gyakorló meditálók számára.

 

 

Dobos Andrea Beáta vagyok.

dobos andiPszichopedagógus és iskolafejlesztő, meditációs és relaxációs tanár, szimbólum és transzlégzés terapeuta.

Gyermekeim: András (2000),  Adél (2004) és Iván (2009).

1996-tól kétéves kutatóúton Ázsiában vettem részt. Nagyrészt Indiában és Mianmarban éltem, kolostorokban ismertem meg a buddhista meditációt. 2000-ben megalapítottuk a Buddhista Vipassana Társaságot és azóta szervezünk rendszeres elvonulásokat. www.vipassana.hu

Kétéves ázsiai tapasztalataim megváltoztatták életemet és felfogásomat. Ott értettem meg, hogy életemben a nehézségeket csak a saját tudatom megváltoztatásával lehet leküzdeni és nem a körülményeim és a körülöttem élő emberek befolyásolásától várhatom a nyugalmat.

Ázsiában tapasztaltam meg a helyiek között, hogy a szülés nem betegség. Hazajövet már tudtam, hogyan szeretném átélni a szülés élményét. Ehhez járult hozzá az az élmény, hogy mindhárom gyermekem háborítatlanul született.

Meditációs és légzésterapeutaként közösen éljük újra a csoport tagjainak szülésélményeit, mert ezek nagyon mélyen belénk kódolt sorsüzenetek. De nem visszafordíthatatlan sérülések, hiszen vannak olyan terápiás módszerek, amelyek feloldhatják ezeket a traumákat az anyában, és a gyermekben egyaránt.

2001-2003-ig a Transzperszonális Pszichológia és Légzés Intézetben Vivation relaxációs és transzlégzés tréneri oklevelet kaptam.

2007-2009-ben szimbólumterápiás képzésben vettem részt.

www.transzlegzesterapia.hu

 

*minden csoport min.10 fő jelentkezése esetén indul!*

 

*Előzetes bejelentkezés szükséges!*

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564

www.jogakozpont.hu