J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

 

 

 

  BUDA-PEST SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Napindító meditáció

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szülésfelkészítő 4 órás

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

összes workshop

 

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Állás

Linkek

Térkép, útleírás

Impresszum

 

MINDFULNESS MEDITÁCIÓ TANFOLYAM

 

Időpont: 2016. szept. 27-től keddenként 7:30-8:30 (8 alk.)

Helyszín: ASRAM Pest

Oktató: Szekeres Tamás

 

       A mindfulness szónak nincs pontos magyar megfelelője. A következő kifejezéseket használják fordításakor: éber figyelem, tudatosság, éber jelenlét, tudatos figyelem teljes odafigyelés. Legközelebb talán a "tudatos jelenlét" áll a szó eredeti jelentéséhez. Egy olyan tudat állapot, mely a jelenre fókuszál, nem minősíti azt sem pozitív sem negatív módon. Ez a meditáció közben kialakuló speciális figyelmi állapot gyógyító hatású.

 

 

A MÓDSZER

 

      Dr. Prof. Jon Kabat-Zinn molekuláris biológus, elismert meditáció és relaxáció oktató, egyetemi tanár és kutató volt az, aki az 1970-es években került kapcsolatba a buddhizmussal és elsajátította annak meditációs technikáit is. Tapasztalatait összefoglalva kiépítette saját meditációs programját, /MBSR Mindfulness Based Stress Reduction/ majd 1979-ben megnyitotta a Stressz-redukciós Klinikát a massachusettsi egyetemen. Célja volt, hogy széles körben elterjessze ezt a tudást, metódust, amely gyökereiben buddhista meditációs technikákon nyugszik és mind filozófiai, mind vallási tartalomtól mentes.

         Az ő tudományos háttere hozzájárult ahhoz, hogy a metódus már korán vizsgálat alá került. Klinikai kutatások igazolták, hogy az éberségmeditáció rendszeres művelése pozitív hatást gyakorol az agytevékenységre, az érzelmi folyamatokra, az immunrendszerre stb. Azóta a MBSR-t és annak változatait (MBCT, MBPM, MBRP) olyan híres egyetemeken kutatják és használják, mint a Harvard, Oxford, Toronto, Cambridge.

 

 

GYAKORLATOK

 

 A meditáció nem a beavatottak kiváltsága, mindenki elsajátíthatja, gyakorolhatja, és jótékony hatását megtapasztalhatja. Legelső alkalommal bemutatjuk a lehetséges meditációs pozíciókat, melyből mindenki kiválasztja a testi adottságainak legmegfelelőbbet, segítünk a helyes tartást kialakítani a meditáció megkezdése előtt.

        Az egyszerű, hétköznapi megközelítésben vezetett meditációk sok "kapaszkodóval" segítik a gyakorlókat az elején, melyek később egyre több teret adnak a szabad gyakorlásra, "kísérletezésre". A mindennapok meditációit könnyedén beépíthetünk rohanó világunkba, megfelelő gyakorlás után. Végezhetjük a buszon, sorban állás közben, szünetekben, irodában az asztalnál, mindenkinek a saját élethelyzetéhez igazodva.

 

TANFOLYAM FELÉPÍTÉSE


A tanfolyam ideje 8 hét.
Tanfolyami jegyzet és a vezetett meditációkat az oktató biztosítja.

5 lépésben a tudatosság felé.

Az első 4 alkalommal 4 lépcső segíti az elmélyedést, befelé fordulást, koncentrációt, az elme fegyelmét. Az 5. héttől ezeket a minőségeket fordítjuk kifelé, kapcsolódunk a külvilággal.
1-2. alkalom: A vizsgálódás képességének elsajátítása. Pásztázás, testseprés, figyelem kontroll.
3-4. alkalom: Koncentráció, tudatos testmozgás, jelen-lét.
5-8. alkalom: Moralitás, érzelmek, szerető odafigyelés, metta megtapasztalása.

 A tanfolyam díja: 15.200 Ft. Nappalis diák, nyugdíjas 13.600 Ft.
A tanfolyamra előzetes bejelentkezést kérünk. A jelentkezést követő max. 4 munkanapban 5000Ft előleg befizetését kérjük személyesen vagy átutalással.

Számlaszámunk:
Yoga Room Kft.  16200223-10041156-00000000 (Magnet Bank)
(kérjük az utalás közleményébe írd bele „mindfulness tanfolyam”, és hogy kinek a nevére, címére írjuk a számlát – cég esetén cégnév+pontos székhely cím szükséges!) Utólag nem áll módunkban módosítani a számlázási nevet és címet.

 

 

Az oktatóról

 

Szekeres Tamás

gyakorló, meditációs tréner és szakirányú fordító-tolmács

 

„8 éve találkoztam a meditációval, nagyon sokat segített egy motorbaleset utáni hosszú rehabilitáció részeként. A Breathworks Mindfulness 8 hetes képzésen vettem részt és úgy maradtam, azóta napi rendszerességgel gyakorlok. El is végeztem a tanárképző kurzusukat Manchesterben és 2013 óta akkreditált MBPM (mindfulness based pain management) tréner vagyok.  

 5 éve hazaköltöztem Magyarországra, számos MBPM tanfolyamot tartottam-tartok mozgássérülteknek, rászorulóknak és a Szentendrei Jógatérben meditációt tanítok 2,5 éve.

 4 éve gyakorlok a Mahasi-féle Vipassana irányzatban is, fordítottam több szakirodalmat és a Buddhista Vipassana Társaság elvonulásain rendszeresen tolmácsolok, melynek kuratóriumi tagja vagyok. Ezek a munkák nagyban tágították látómezőmet, betekintést és gyakorlási lehetőséget biztosítottak más tradíciókba, gyakorlatokba és világnézetekbe.

  Tapasztalataimat ötvözöm a reggeli meditációk során, ahol felébresztjük a testet és az elmét hogy lelkileg stabilan, nyugodtan induljunk a napnak. Gyakorlatok amivel biztosan találkozhatsz a reggeli alkalmakon: 3 rekeszizom légzés, Sotai- légzés, Test és Elme pásztázás, Tudatos légzés, A csengő hangjai meditáció, Elengedés mechanizmusa, Gondolati nyomkövetés, Metta, Kapcsolódás ... és mindezek kombinációja amerre az adott reggel és csoport vezet.”

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564

www.jogakozpont.hu