J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

2

  BUDA SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

ÓRAREND / PROGRAMOK

AKCIÓK

 

HÍRLEVELEK

 

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMAJÓGA

KISMAMAFLOW JÓGA

MOZGÁSFEJLESZTŐ BABÁS JÓGA  

THETAHEALING

YIN JÓGA

300 ÓRÁS HALADÓ JÓGA

OKTATÓI TOVÁBBKÉPZÉSEK

ÓRATÍPUSOK:

Mi a jóga?

 

JÓGA:

Hatha jóga

Jóga alaptanfolyamok

Gerinc jóga

Yin jóga

Vinyasa flow jóga

Ashtanga jóga

Ashtanga flow jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Női jóga

Jóga 50 felett

Céges jóga

MAGÁNÓRA

MEDITÁCIÓ:

Vipassana meditáció

Hatha jóga meditációval

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Kismamaflow jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

JÓGA TÁBOROK

  OKTATÓINK

TEREMBÉRLÉS

  ÁLLÁSAJÁNLATAINK

  LINKEK

Linkek

nyuszi4

Térkép, útleírás

Impresszum

 



 

STRESSZKEZELŐ JÓGA

 

Mi a stressz?

A stressz egy válaszreakció, amellyel szervezetünk reagál a kihívásokra, az erőteljes ingerekre, megterhelésekre, pszichikai és fizikai egyensúlyunkat veszélyeztető eseményekre, azaz a stresszorokra. Egyénileg változó lehet, hogy az ember életében mi jelent stresszort, mi hozza létre a stresszes állapotot, de jellemzően negatív érzések járnak vele: harag, agresszió vagy a tehetetlenség érzése. A mai modern, túlhajszolt életmód és a teljesítménykényszer következtében, amikor az élet megannyi területén helyt kell állnunk, mindannyiunk életében megjelenik a stressz rövidebb-hosszabb ideig. Ha gyakran kerülünk stresszhelyzetbe, előbb-utóbb valamilyen pszichés vagy fizikai betegség lehet a következmény pl. idegesség, szorongás, fejfájás, alvászavar, emésztési problémák, merev izomzat, nyak- és hátfájdalmak. A hosszútávon fennálló stressz pedig súlyosabb betegségek kialakulásához is vezethet.

A Stresszoldó Jóga a tradicionális jóga elemeit ötvözi a nyugati pszichológia eszköztárával. A modern ember stresszes életmódja nagyban hozzájárul korunk civilizációs betegségeihez, mint a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód. Jelen kor emberi nem, vagy csak korlátozott megküzdési repertoárral rendelkezik a stressz kezelésére. Ezért különösen fontos ezen módszerek elsajátítása és beépítése a mindennapokba.

A stresszkezelő jóga az elme és test összhangjára tanít. A figyelmet irányítani, megfigyelővé válni testgyakorlás közben, megtanít helyesen lélegezni, ellazulni és fizikai szinten jó érzésekkel tölt fel, ami lelki békéhez vezet. Az óra végén a vezetett relaxáció harmonizáló hatású, segít figyelni magunkra és megnyugvást ad az elmének. Az ászanák (testhelyzetek) könnyedek mégis hosszú távú gyakorlásuk rugalmassá teszik az izmokat, ízületeket. Kellemes hangulatban sok nevetéssel és a fokozatosan erősödő, szépülő testtel élvezetesebbé tehetjük életünket. A stresszoldó jógaórán lassú nyújtásokat, előrehajlásokat végzünk a befeszült izmok ellazítása, a görcsök kioldása érdekében, és az ászanákban akár néhány percig benne is maradunk. Fontos szerepük van a feszültségoldást elősegítő légzőgyakorlatoknak, melyek nyugtatják az idegrendszert és elősegítik, hogy újra egyensúlyba kerüljünk. Az elme elcsendesítése és a gondolatok elengedése egy nyugodt, feszültségtől mentes, békés állapotba hoz, majd ezt megőrizve, a gyakorlást egy hosszú, mély, az egész testet ellazító, pihentető relaxációval zárjuk. 

A stresszoldó jóga jótékony hatásai:

  Segít a minden napi stressz kezelésében

  Segít a belső feszültségek oldásában

  Kiegyensúlyozottabbá tesz

  Lelki feltöltődést ad

  Pihenteti és regenerálja a szervezetet

  Nyugtatja az idegrendszert

  Segít a pihentető alvásban

  Harmonizálja a légzést

  Segít kapcsolatot teremteni testünk jelzéseivel

  Nyújtottabbá, rugalmasabbá teszi az izomzatot

 Kiknek szól?

  12 éves kor felett, nemtől függetlenül mindenki számára

  Akik szeretnének ellazulni és megpihenni a mindennapokban

  Akiknek alvási nehézségeik vannak

  Feszített élettempót folytatóknak

  Testi-lelki kiegyensúlyozottságot keresőknek

  Pihenésre, kikapcsolódásra vágyóknak

   Amit nyújtunk:

  Biztos elméleti és gyakorlati alapokat

  Személyre szabott segítséget

  Jókedvet és sok mosolyt

 Az órákat tartja: P. Horváth Mercédesz

  World Yoga Alliance Certifikált Hatha jóga oktató (RSY200)

  Narada Akadémia – Bakos Attila - Jógapszichoterapeuta és tanácsadó

 

 

narancs

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564

www.jogakozpont.hu