J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

beach

 

 
BUDA-PEST SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

AKCIÓK

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMAFLOW&BABÁS

KISMAMA & BABÁS

THETAHEALING

YIN JÓGA

300 ÓRÁS HALADÓ

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga
Precíz jóga

Jóga alaptanfolyam

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Yin jóga

Vinyasa flow jóga

Ashtanga jóga

Ashtanga flow jóga

Női jóga

Senior jóga

Fitjóga

YinYang jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

WORKSHOPOK:

Kádár Zoltán jógaórája– Jógagyakorlás mindenkinek

összes workshop

Magánórák

JÓGA TÁBOROK

  OKTATÓINK

AKCIÓK

TEREMBÉRLÉS

  ÁLLÁSAJÁNLATAINK

  LINKEK

 

 

OKTATÓINK:

 

 

melinda_2010

 

Székesvári M. Melinda,

Sportoktató, Hatha és Gerincjóga jógaoktató

 

1999. elején kezdtem el rendszeresen jógázni. Különböző betegségeim voltak, többek között egy komoly gerincsérülés, amely miatt többféle tornára, kezelésre jártam. Egyik sem hozott igazi eredményt. Annyira tetszett ez a csodálatos, több ezer éves életfilozófia, hogy komolyan és rendszeresen elkezdtem gyakorolni. Egy idő után az oktatói tanfolyamra is eljutottam, egyáltalán nem azzal a céllal, hogy valaha is oktassak, de akkor már komolyan érdekelt a jóga filozófiai háttere is.

A Sivananda Jógaközpontban végeztem, majd évek múlva a Nemzetközi

Wellness Intézet (IWI) keretein belül is elvégeztem a jógaoktatói tanfolyamot, majd a SOTE Testnevelési Karán szereztem „sportoktató rekreáció szakon” képesítést.

Nagyon sok mindent köszönhetek a jógának. Nem csak jól-létem, egészségem, hanem egész életem jobbra fordulását. Az vezérel, hogy minél több emberrel megismertessem az igazi JÓGÁT.

Mottóm: „Mert ha belefogtál, azt jelenti, képes is vagy!” / Lao Ce.

 

 

1. Mit jelent számodra a jóga?

A jóga számomra az élet, az önismeret, az egészség maga. Segít a mindennapi behatásokat feldolgozni, egészségesnek, hajlékonyabbnak és rugalmasabbnak maradni. Megtanít nyitottabbnak lenni az újra, és elfogadóbbá válni, illetve elindít azon az úton, ahol megtudjuk / megtanuljuk azt, hogy kik vagyunk, mik vagyok, és miért vagyunk ezen a világon éppen itt és most / ebben a helyzetben, és hogyan változtathatjuk meg végérvényesen, pozitív irányba az életünket. Megtanít az elfogadásra és még sok minden másra, egyszerűen csak hagyni kell, hogy áramoljon bennünk.

 

2. Mi inspirált arra, hogy jóga órákat tarts?

Látni a pozitív változást az emberek szemében, a mosolyt az arcokon, a jógaórákon. A pozitív változást egy gerincsérves életében. Hallani a beszámolót arról, hogy alvás zavarokkal küszködő  / szorongó ember végre nyugodtan aludt. Hogy valaki megszabadult az emésztési zavaraitól. Hogy egyszerűen csak nyitottabbakká válunk, befogadóbbá, elfogadóbbá és nem ’húzzuk fel’ magunkat már mindenféle apróságon. Ahogy szép magyarosán mondják: ’Don’t seet the small stuff, it is all small stuff’. (ne húzd fel magad az apróságokon, minden apróság”

 

Imádom a következő mondatokat hallani:

- „Fájt a fejem/ derekam / hátam / valamim, gondoltam áh, nem jövök, aztán valahogy nagy nehezen mégis rávettem magam, óra előtt szóltam is, hogy ma a ’teljesítményem’ nem lesz a szokásos, de elmúlt a fejfájásom / hátfájásom/ stb, stb, és milliárdszor jobban érzem magam.”

- „Gáz napom volt, élni sincs kedvem, mégis elvonszoltam magam jógázni, és ennél jobbat nem tehettem volna magammal, úgy érzem, mintha kicseréltek volna.”

- „A tanácsok alapján megváltoztattam az íróasztalom (monitor / egér / szék elhelyezkedése), és már napok óta nem fáj a nyakam!”

- „Naponta nyújtózom, és ha görnyedve ülök, hallak téged, hogy ’Húzd ki Magad!!

- „Néha úgy fájt a derekam, azt hittem, hogy kettő szakadok, de már nem fáj…”

- „Nem is tudtam, hogy mosolyogva is lehet jógázni! És mennyivel jobb érzés!”

és folytathatnám…

 

3. Mi az óráid jellegzetessége?

Fontosnak tartom, hogy mindenki ellazuljon, elengedje azokat a terheket, amivel az órára érkezett, hogy a gondok, problémák ne akadályozzák a jógázásban. Hogy tudatosítsuk, hogy ez a mi időnk, amikor végre valami olyat teszünk, ami a testünknek, lelkünknek egyaránt jó és felemelő és ez valóban kihatással van az életünk minden területére. Megtanuljuk elfogadni és megszeretni magunkat, úgy ahogy vagyunk, nem akarunk mások, lenni, mint amik vagyunk, és ezt őszintén tesszük. Megtanuljuk, hogy mely izmokat kell rendszeresen nyújtani, mert az ülő életmód miatt megrövidültek, és melyek azok, melyeket erősíteni kell, hogy királynői / királyi legyen a tartásunk. Nem ragaszkodom az egész órát szanszkritűlnyomni’, mert attól azt hiszik, hogy a jóga egy ilyen lila ködös, elvont valami. Egyszerűen nevén nevezem a dolgokat, és ha valami nem megy, akkor addig gyakoroljuk, amíg tökéletesre sikerül. A rendszeres jógázókat és a határaikat ismerem, és ha nem éppen a legnapfényesebb a napjuk, nem macerálom. Aki azt állítja, hogy a jógaórán teljesen  ki lehet kapcsolni, az valószínűleg megvilágosodott már. Mi csak haladunk efelé és ha elkalandozunk, nem büntetjük magunkat, elfogadjuk, hogy így történt és megyünk tovább… Ha bárkiben felmerül kérdés, a jógával, a pózzal, a jótékony hatásokkal, stb kapcsolatban, azonnal kérdezhet, mert nincs olyan, hogy buta kérdés… Ha két szóval kellene jellemezni, akkor annyit mondanék, hogy ’nyitott és őszinte’….

 

4. Kiknek ajánlanád az óráidat?

Mindenkinek, aki nem teljesítménykényszeres, aki nem pattan fel 15 perccel az óra kezdete után, hogy ő valami ’brutálisabbra’ számított, mert a jóga nem erről szól. Aki komolyan gondolja, hogy változást szeretne az életében és elég bátor, hogy rálépjen az Önmegismerés útjára.

 

5. Mivel inspirálnád a kezdőket, hogy elkezdjenek gyakorolni? Mi számukra az üzeneted?

Szent meggyőződésem, hogy mindenkinek ’eljön az ideje’, szkepticizmussal nem lehet jógázni, illetve az nem jóga és sajnos egy-egy ilyen ember az egész csoport dinamikáját megváltoztatja / visszahúzza, vagy legalábbis nem engedi eljutni arra a szintre, ahová amúgy eljutnának.

Annak, aki rászánta magát, azt javaslom, hogy sok órára menjen el, hogy találja meg az ’igazit’ (=jóga irányzat, oktató, stb, stb). A hatalmas hátránya mellett ez a talán egyetlen előnye annak, hogy ilyen sok jógaoktató van.  A sok hely kipróbálása azt jelenti számomra, hogy (bár csúnyán hangzik) teszteljék az oktatót.

Vannak minimumok, amin nagyon gyorsan kibukik, hogy „igazi’ oktató vagy nem (ez egy külön fejezet lenne, most nem mennék ebbe bele, bár határozott véleményem van erről.) De csak egy ötlet, ami tökéletesen leírja, hogy mire gondolok: oda jött óra után valaki hozzám, és azt köszönte meg, hogy nem „mesterkélt hangon” mondtam el a relaxációt; hogy pontosan elmondtam, melyik póz mire jó; hogy nem maceráltam feleslegesen, csak azért, hogy az önbizalmát megtörjem…

 

Az igazi elszánt kezdőnek azt javaslom, hogy TÜRELEM és KITARTÁS.

 

Kedvenc kérdésem, hogy hányszor ’érdemes’ jógázni? Erre azt szoktam mondani, hogy egy igazi jógás mindig jógázik, reggeltől estig, talán még álmában is J

 

El kell fogadnunk, hogy nem lesz gumiból a testünk egyik napról a másikra, hogy az igazi változás beállásához idő kell. Ha felismertük, hogy mit szeretnénk megváltoztatni az életünkben, gondoljuk át a stratégiát, mielőtt belevágunk. Mindig fogalmazzuk meg PONTOSAN, hogy mi a célunk és tudjuk, hogy mindig megkapjuk azt, amire vágyunk.

A kedvenc idézetem:

„Mert ha belefogtál, azt jelenti, képes is vagy!” Lao Ce

 

Szeretettel várunk Melinda óráin! J

 

Időpontok:

 

Hatha jóga: Szerda 17.15-18.45 / Buda

                  Péntek 17.30-19.00 / Buda

 

Gerincjóga: Hétfő 19.00-20.30 / Buda

                  Szerda 19.00-20.30 / Buda

 

 

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.   Tel: 0620-552-6564    e-mail: info@jogakozpont.hu

www.jogakozpont.hu