J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

 

 

 

ASRAM

 

JÓGA ÉS MEDITÁCIÓS KÖZPONT

meditation.jpg

  BUDA-PEST SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

YOGAWORKS – Vinyasa flow Yoga Alliance diplomával

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Iyengar & eszközös jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Dinamikus vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Himalájai Tradíció szerint:

Bevezetés a meditációba

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szülésfelkészítő 4 órás

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

Szemjóga

Indiai vega főzőklub

Hellinger családállítás

Trance dance-transztánc

Arcjóga

Kontakt jóga / acro jóga

…összes workshop

 

Magánórák

MASSZÁZS, KEZELÉSEK:

Ajurvédikus

Yumeiho

Kismama MAURI

Gyógymasszázs

Bemelegítő

MA-URI

JÓGA BOLT:

Jóga Könyvesbolt

Jógamatrac és eszközök

Oktatóink

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Indiai receptek

Állás

Linkek

Térkép, útleírás

Impresszum

 

 

Napindító meditáció

 

 

Szekeres Tamás gyakorló, meditációs tréner és szakirányú fordító-tolmács vagyok .

8 éve találkoztam a meditációval, nagyon sokat segített egy motorbaleset utáni hosszú rehabilitáció részeként. A Breathworks Mindfulness 8 hetes képzésen vettem részt és úgy maradtam, azóta napi rendszerességgel gyakorlok. El is végeztem a tanár képző kurzusukat Manchesterben és 2013 óta akkreditált MBPM (mindfulness based pain management) tréner vagyok.  

 

5 éve hazaköltöztem Magyarországra, számos MBPM tanfolyamot tartottam-tartok mozgássérülteknek, rászorulóknak és a Szentendrei Jógatérben meditációt tanítok 2,5 éve.

 4 éve gyakorlok a Mahasi-féle Vipassana irányzatban is, fordítottam több szakirodalmat és a Buddhista Vipassana Társaság elvonulásain rendszeresen tolmácsolok, melynek kuratóriumi tagja vagyok. Ezek a munkák nagyban tágították látómezőmet, betekintést és gyakorlási lehetőséget biztosítottak más tradíciókba, gyakorlatokba és világnézetekbe.

 

Tapasztalataimat ötvözöm a reggeli meditációk során, ahol felébresztjük a testet és az elmét hogy lelkileg stabilan, nyugodtan induljunk a napnak. Gyakorlatok, amivel biztosan találkozhatsz a reggeli alkalmakon: 3 rekeszizom légzés, Sotai- légzés, Test és Elme pásztázás, Tudatos légzés, A csengő hangjai meditáció, Elengedés mechanizmusa, Gondolati nyomkövetés, Metta, Kapcsolódás ... és mindezek kombinációja amerre az adott reggel és csoport vezet. 

 

 

Meditációt tartja: Szekeres Tamás - Buddhista Vipassana Társaság

 

 

Általános Vipassana leírás

Mi is a szatipatthana vipasszana meditáció értelme és célja?

A személyes én buddhista szempontból nem más, mint az aktuális testi és tudati folyamatok gyorsan váltakozó konstellációja. Olyan képződmény, mint a lenyűgöző szivárvány, amely önmagában és állandóságában nem létezik, csakis a víz-levegő-fény aktuális egymásra hatásaként. A testi és tudati folyamatok hihetetlen gyorsasággal megjelenő és elillanó működések, amelyek a testi szerveken keresztül jönnek létre külső és belső formák keltette inger hatására, majd válnak érzetté és kerülnek azonnal egy minősítő helyzetbe. Ennek révén alakulnak az érzetek kellemes, kellemetlen vagy semleges érzésekké, amitől már csak egy lépés a gondolati koncepció kialakulása révén megjelenő elutasítás vagy éppen szerzési vágy.


A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Mianmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint.
A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni.
A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különböző tudati és fizikai változásokon. Így a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat nem engedi felbukkanni. A meditáció révén az intellektuális képességek kitágulnak és a tudás ereje oly módon növekszik, hogy megjelenik a dolgok valódi természete. A koncentráció ilyen módon való fejlesztése természetesen a tanulási képességeket is megsokszorozza, az átélt élmények nagyobb fokú tudatosítása válik lehetővé.


*Előzetes bejelentkezés szükséges az órára!*

20/257-6151 vagy asram.pest@gmail.com

 

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564

www.jogakozpont.hu