J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

pregnant2

 

   BUDA SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

YOGAWORKS – Vinyasa flow Yoga Alliance diplomával

GYERMEKJÓGA

KISMAMA & BABÁS

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Iyengar & eszközös jóga

Jóga alaptanfolyam

Astanga jóga

Dinamikus vinyasa flow jóga

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

 

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

KISMAMA ÓRÁK

Kismama jóga

Szülőpozíciós jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Kapcsolatépítés a magzattal

Szoptatásra felkészítés

Szülésfelkészítő 4 órás

ÚJ! Masszázstechnikák

 

WORKSHOPOK:

Kriston Intim torna

Szemjóga

Indiai vega főzőklub

Hellinger családállítás

Trance dance-transztánc

Arcjóga

Önbizalom tréning

REIKI

Kontakt jóga / acro jóga

 

Magánórák

MASSZÁZS, KEZELÉSEK:

Ajurvédikus

Yumeiho

Kismama MAURI

Gyógymasszázs

Bemelegítő

MA-URI

JÓGA BOLT:

Jóga Könyvesbolt

Jógamatrac és eszközök

Oktatóink

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Indiai receptek

Állás

Linkek

nyuszi4

Térkép, útleírás

Impresszum

 

KISMAMA JÓGA

KISMAMAJÓGA

 

 

Kismamajóga órák hétfőtől szombatig, minden nap.

 

 

Kapcsolódó linkek:

 

Kismama jóga hírlevélre feliratkozás

Szülőpozíciós jóga 35. héttől

Babás jóga

Babafotók

Gyermek jóga

Kismama jóga oktatói tanfolyam

Szülésfelkészítő 4 órás workshop

Magzattal való kapcsolat meditáció

 

>> Órarend

 

KISMAMA JÓGA foglalkozások:

 

kismama4_min kismama1_min kismama2_min kismama3_min

 


A módszer kidolgozója Francoise Barbira Freedman, a Cambridge-i Egyetem orvos-antropológusa, több évtizedes gyakorlattal rendelkező jógaoktató és négygyermekes anya. A módszer lényege a várandósság időszakának minél jobb kihasználása a babára való ráhangolódás és a kismama testi-lelki felkészülése szempontjából. A felkészülés részben a szülés eseményére történik, részben a születés utáni időszak fejlődésének megalapozását célozza.


A várandóság időszakának foglalkozásai egyaránt tartalmaznak klasszikus jógaelemeket (ászanák, speciális légzések, szankalpás relaxáció, meditáció, testérzet figyelés), Freedman asszony Amazonas vidéki antropológiai kutatásai során, a természeti népek asszonyainál megfigyelt, és tőlük átvett mozgáselemeket, illetve a gátvédelem egyik alapelemeként ismert gátizomtornát.
Bővebben az intimtornáról


Az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós-jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzéskapacitás növelését, a csípőízületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.


A speciális légzések
szerepe is sokoldalú, a helyes erőltetés-mentes légzés elsajátításától, az izmok egyidejű lazításán át, a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek.


A szankalpás relaxáció
(szankalpa = pozitív kijelentő mondat, megerősítés, autoszuggeszió) egy vezetett, imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is tudnak ilyenkor pihentetően ellazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.


A meditáció
, melyhez vezető egyik módszer a testérzet figyelés, az események elfogadását, az azzal való együttműködést, a kismama saját testének megismerését és jelzéseinek magabiztos felismerését segíti.


A várandósság 30. hetétől kezdve külön szülőpozíciós foglalkozásokat is tartunk, melyre a papát, vagy a szülésnél jelen lévő más segítőt is szívesen látunk. Konkrét testhelyzeteket, légzéseket tanulunk, melyek nagy segítséget jelenthetnek a vajúdás és szülés alatt. Ezeken több alkalommal is hasznos részt venni, hogy jobban berögződjenek a tanult technikák.


Minden kismamát várunk szeretettel, várandóságának 14. hetétől kezdve!

 

Gyakran ismételt kérdések a kismamajóga órákkal kapcsolatban:

 

Mit mozoghatok az első 8 hétben?

Ha minden rendben van a babával, a hagyományos hatha jóga óráinkat javasoljuk.

 

A 8. és 13. hét között milyen mozgást javasoltok?

Mivel ebben az időszakban tapad meg véglegesen a placenta, ezért inkább pihentető, relaxációs, és meditációs óráinkat javasoljuk, vagy otthon való sok pihenést.

 

A 14. héttől a várandósság végéig járhatok kismamajógára?

Igen végig, kivéve ha a mozgást épp nem javasolta az orvosod.

 

Mire kell figyelnem a 30. hét után a kismama jóga órákon?

Háton ne feküdj, mert a 30. héttől ez már nem javasolt.

 

Mit tilos még végeznem a várandósság alatt?

Hasizom gyakorlatok, hátrahajlás, fordított testhelyzet (pl. gyertya), erős csavarás, ill. ikerterhességnél nagy terpesz. Minden más gyakorlatból csak annyit végezz, amennyi jól esik.

 

Ehetek az óra előtt?

Kérjük lehetőleg 1 órával a foglalkozás előtt már ne egyél. Palackos vizet hozhatsz magaddal az órára, vagy nálunk is vehetsz.

 

Mi a helyzet, ha gyakran kell mennem a Wc-re?

Természetesen az óra alatt bármikor kimehetsz wc-re. A gátizom gyakorlatokat kifejezetten kérjük, hogy üres hólyaggal végezd, ezért óra közben a gyakorlás előtt szoktunk pár perc szünetet tartani.

 

Mit hozzak magammal?

Kényelmes ruházatot, törölközőt a fejed alá (polifoam, párna van), pulóvert (kivéve nyáron).

 

 

Kismama jóga oktatóink

Sáfrán Ildikó, kismama és babás jóga oktató, kismama és babás jóga oktatóképzés vezetője

Vargáné Nagy Anna, kismama jóga oktató, dúla

Varga Judit, dinamikus kismama jóga oktató, vinyasa flow jóga oktató

Oros Dóra, kismama jóga oktató, gerincjóga oktató
Schrick Timi, kismama jóga oktató, gerincjóga oktató, hatha jóga oktató, női jóga oktató
Csomor Inci, hatha, gyerekjóga, vinyasa flow, kismama flow és babás jóga oktató

Márkusné Jurás Éva, hatha, gyerekjóga, kismama flow és babás jóga oktató

Bucsi Blanka, vinyasa flow, kismama flow jóga oktató

 

 

tanárainkról bővebben

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.    Tel: 0620-552-6564    e-mail: info@jogakozpont.hu

www.jogakozpont.hu