J O G A K O Z P O N T . H U

 

 

 

 

 

tulipán

BUDA-PEST  SZÍVÉBEN

NYITÓLAP

Akciók!

Galéria – képek

Mi a jóga?

ÓRAREND, Programok

Hírlevelek

Sajtó, média

Céges jóga

JÓGAOKTATÓ KÉPZÉSEK:

HATHA JÓGA

VINYASA FLOW JÓGA

GYERMEKJÓGA

KISMAMAFLOW&BABÁS

KISMAMA & BABÁS

THETAHEALING

Oktatói továbbképzések

ÓRATÍPUSOK:

JÓGA:

Hatha jóga

Jóga alaptanfolyam

Gerinc jóga

Kismama jóga

Babás jóga

Gyermek jóga

Yin jóga

Vinyasa flow jóga
Power jóga

Vinyasa krama

Ashtanga jóga

Ashtanga flow jóga

Női jóga

Senior jóga

Fitjóga

YinYang jóga

 

MEDITÁCIÓ:

Vipassana Meditáció

Reggeli meditáció
Mindfulness meditáció

TORNA:

Pilates

Tai chi

Gerinctorna

WORKSHOPOK:

 

Magánórák

Oktatóink

Akciók

JÓGA TÁBOROK

Terembérlet

Indiai receptek

Állás

Linkek

nyuszi4

Térkép, útleírás

Impresszum

 

 

KRISTON INTIM TORNA * nőknek /2 hétvégés tanfolyam/

 

Időpont: 2017. máj. 21 és 28. vasárnap 9:30-15:30

Helyszín: ASRAM Pest

Oktató: Bence Bernadett – testnevelő tanár, Kriston intim torna oktató

 

 

INTIMTORNA NŐKNEK:

A torna bármely életkorban elkezdhető. Az órákon a gyakorlatok közti pihenő időkben a résztvevők az alhas egészségét biztosító életvezetési szokásokkal és információkkal ismerkednek meg, ami hozzájárulhat az egészségük fejlesztéséhez és a boldogabb családi élethez.

A tanfolyamok max. 12 fős kis létszámú csoportokban, kellemes légkörben zajlanak.

Ajánlott a kényelmes váltóruha, mást nem kell hozni, esetleg tollat, papírt.

 

Az intim torna:

Az Intim Torna a medencealap izmainak és kötőszövetes rendszerének megerősítését szolgálja. A torna elsajátításához mindössze 12 óra szükséges. Ez idő alatt a medencealapi izomzat minden fontos részének mozgatása megtanulható. Vizelettartási, egyes nőgyógyászati és aranyér problémákat is orvosol, illetve előz meg. A "szerelemizmok" új életre kelnek.

 

Az intim torna gyakorlatai nem teljesen új találmányok. Már az ősi jóga iratokban is vannak olyan gyakorlatok, melyek erősítik, kondicionálják a gát/medencealap területét, ennek egy részét bandha-nak hívják. Az intim torna gyakorlatai nem csak fizikai szinten működnek, tehát nem csak az izmokat dolgoztatják meg, hanem a finom energiák szintjén is idéznek elő változásokat, oldanak blokkokat. Kriston Andreának köszönhetjük egy igen komplex tréningprogram kidolgozását, mely a fentieken alapul és a fizikai, gyakorlati területtel foglalkozik.

 

Intim torna megelőzésképpen

A legideálisabb esetben minden nőnek meg kellene tanulnia ezt a módszert, 18 -99 év között.

Minél korábban kezdjük el, annál több kellemetlenségtől óvjuk meg magunkat a későbbiekben. Bár ismerünk olyanokat, akiknek késő öregkorukban sem volt vizelettartási, aranyér, stb. problémájuk, de meglepő módon sokak már a 20-as éveikben találkoznak ezekkel. Az okok: az ülő, mozgásszegény életmód és társai.

 

Mik is azok a gátizmok, és mi a szerepük?

A belső szerveket alulról a gát izmai és kötőszövetei tartják a helyükön. Ha ez a terület meglazul, a belső szervek süllyedni kezdenek, amelyből számos komoly betegség adódhat. Amíg az ősidőkben még négykézláb jártunk, szinte semmi súly nem nehezedett a gátra, most pedig a belső szervek súlyát mind a medencealap izmainak kell megtartani. A nők anatómiai felépítésük miatt jobban veszélyeztetettek, hiszen tágabb a medence alap, mint a férfiaknál.

 

Az intim torna felkészít a szülésre.

A szülés során a hüvely 10-12-szeresére tágul, de vele együtt a húgycső gyenge, rövidke izomzata is túlfeszül. Az intim tornával kondicionált gátizmok könnyebben tágulnak.

Kismamáknak javasoljuk lehetőleg a 2. trimeszter végéig elvégezni a tanfolyamot, mert így még marad elegendő idő az otthoni gyakorlásra is a szülés előtt. Természetesen akkor is hasznos, ha a 3. trimeszterben tanulod meg, csak kicsit kevesebb időd marad begyakorolni.

 

Intim torna szülés után

A statisztikák szerint az egyszer szültek 30-38%-a, a két gyermekesek 56%-a háromszor szült nők 75%-a küzd vizelettartási gondokkal. Gyakori probléma szülés után, hogy a gát záróizmai kissé meggyengülnek, így elcseppenhet a vizelet tüsszentésre, vagy erőlködés hatására. Szülés után már egy órával el lehet kezdeni újra gyakorolni, így hamarabb regenerálódik és gyorsabban húzódik össze a hüvely. Ezt a problémát szorgalmas gyakorlással rövid idő alatt meg lehet szüntetni intim tornával, így megelőzzük a további komoly gondok kialakulását.

 

Laza kötőszövetek

Vannak, akiknek öröklötten már egész fiatal korban gyengébbek, lazábbak a kötőszöveteik a gát tájékán, ez okozhat vizelet- szél, ill. széklettartási problémákat. Szerencsére egyre több nő érzi magát elég felvilágosultnak ahhoz, hogy ilyenkor ne dugja fejét a homokba, félretegye a túlzott szemérmességet, és utánajárjon a megoldásnak, megtanulja az intim tornát, és nagy kitartással orvosolja a problémát.

 

Fokozatos torna

Az intimtornán fokozatosan tanuljuk meg önállóan is mozgatni a végbél- a hüvely- és a húgycső záróizmokat. Ez sokunknak a tanfolyam elején valószínűtlen feladatnak tűnik, de a technika lépcsőzetes kialakítása mégis lehetővé teszi. A gátizmokat ugyanúgy lehet erősíteni, mint mondjuk a karunk izmait, de ugyanolyan fontos a lazítás, nyújtás is a gyakorlás közben, hogy ne csak feszesek, hanem rugalmasak is legyenek izmaink. A tanfolyam végén 10 hetes személyre szabott programot kap minden résztvevő.

 

Intim torna a jobb szexuális életért

Az intim torna erősíti a hüvely izomzatát, gyakorlásával élettel teli lesz ez a terület. A jól kondicionált hüvely izmai erősek, jó a szorítóereje, de jobban el is tud lazítani. A férfi intim tornában is (csak kevés oktató tanítja még Magyarországon) megerősödnek az izmok, javul a potencia.

 

Egyéb hasznos hatások

Az önbizalom, önértékelés, általános közérzet javul. Csökkennek a menstruációval járó kellemetlen tünetek. Csökkenti a nőgyógyászati gyulladásos betegségek előfordulását, növeli a kismedencei szervek ellenálló képességét. Segít a menopauzára való felkészülésben, az alhasi szervek sorvadását megelőzi. Felkészít a nőgyógyászati, urológiai, végbélsebészeti műtétekre. A jó állapotú szöveteket könnyebb operálni, gyorsabb a felépülés, a műtéti eredmények tartósabbak.

 

Néhány jó tanács

A torna végzése mellett van néhány dolog, amire jó, ha odafigyelünk: például tüsszentésnél mindig húzzuk össze a gátizmokat, ne tartogassuk a vizeletünket, székletünket, illetve ne erőltessük az ürítést. Igyunk elegendő folyadékot naponta: 2-3 liter víz ajánlott naponta a kedvező anyagcseréhez, és hogy a sejtjeink ne kezdjenek el kiszáradni. Fontos odafigyelni táplálkozásunkra, illetve a kellő testmozgásra is, ha sokszor van székrekedésünk.

 

A gátizmok gyengeségének tünetei:

 

Elsőfokú tünetek:

    Akaratlan vizeletvesztés (stressz inkontinencia)

    A hüvely tónusának csökkenése (levegő megy a hüvelybe és az onnan hanghatással
     távozik, vagy úszáskor víz megy a hüvelybe)

    Szél- és széklet megtartási nehézségek (anális gyengeség)

    Aranyér (külső, belső egyaránt)

 

Másodfokú tünetek:

    Urethrokele (a húgycső falának kitüremkedése)

    Cystokele (hólyag előreesés a hüvely elülső falába)

    Descensus, prolapsus uteri (méhsüllyedés, méh előesés)

    Rectokele, descensus ani (a végbél elülső falának bedomborodása a hüvelybe,végbél      előesés)

    Organikus orgazmuszavar

    Enterokele (a hüvely falának megsüllyedése, kitüremkedése)

 

Tudományos vizsgálatok

Műszeres vizsgálatok eredményei szerint 10 hétig végzett gyakorlás hatására a záróizmok szorítóereje 132%-os javulást mutat.

 

A gyakorlás mindennek a kulcsa

Természetesen ez is azok közé a módszerek közé tartozik, aminek nem sok hatása van, ha otthon nem gyakorlod. A kezdetben napi 15-20 perc, majd később a szinten tartó 10 perc gyakorlás elengedhetetlen a sikerhez. A tanfolyam végén személyre szabott tréning vázlatot kapsz kézhez, ez alapján kell majd otthon gyakorolnod.

 

Az intim torna kényelmes tréningruhában zajlik

Tehát nincs szó semmilyen meztelenkedésről, vagy ilyesmi. Az egyéni problémákat csak az oktatónak kell elmondanod, vagy leírnod, hogy el tudja készíteni az otthoni programodat.

Segédeszközöket (pl. hüvelysúlyokat vagy golyókat) nem használunk.

 

A tanfolyam ára: 24.000 Ft, elővétel: 14 nappal előre befizetve 2000 Ft kedvezmény.

 

Jelentkezni lehet az alábbi elérhetőségeken, 10.000 Ft előleg befizetésével:
recepcio@jogakozpont.hu, tel: 06-1/782-6542 vagy +36-20-552-6564

A tanfolyam díját készpénzben vagy kártyával lehet befizetni bármelyik stúdiónkban, vagy utalni is lehet a számlaszámunkra:

 

Számlaszámunk:
Yoga Room Kft.   16200223-10041156-00000000 (Magnet Bank)
(
kérjük a közleménybe írd bele „Intimtorna” és hogy kinek a nevére írjuk a számlát – cég esetén cégnév+pontos székhely cím szükséges!)

 


Mit hozz magaddal?

Kényelmes, gátat mozogni hagyó nadrágot, törölközőt a fejed alá (matrac van), télen meleg zoknit, rövid felsőt (és ha hideg van hosszú ujjút is). A hétvégi tréningre uzsonnát, vagy ebédet, mikró és hűtő is van.

 

Ellenjavallatok:

-       a kismedence daganatos megbetegedései

-       vérzéssel járó mióma

-       kismamák: rendszeres, erőteljes has keményedés

-       veszélyeztetett várandósság esetén az orvos engedélye szükséges

-       akut kismedencei gyulladás esetén a tanfolyamvezetővel való konzultáció alapján ajánlott részt venni

 

(Kérésre kihelyezett tanfolyamokat is tartunk- Budapesten és annak vonzáskörzetében is-, illetve egyéni tréningre is van lehetőség.)

 

* A Kriston Intim Torna ® jogvédett tanfolyam, kizárólag Kriston Andrea által képzett szakemberek taníthatják. A módszer a Magyar Nőorvos Társaság Urogynecologiai Szekciójának szakmai támogatásával működik.

 

 

ASRAM Jóga és Meditációs Központ

1024 Budapest,  Ady Endre u. 1.  I. em.      Tel: 0620-552-6564    e-mail: info@jogakozpont.hu

www.jogakozpont.hu